fredag 14. desember 2012

Ingapirca

Som et plaster på såret for at det ikke ble Machu Picchu på meg denne gangen, tok jeg turen til Ingapirca idag. Inspirert av koselige tilbakemeldinger legger jeg ut noen bilder fra dagens utflukt.

Dette er også ruiner fra incatiden, men incaene kom hit bare 70 år før spanjolene, så det ble ikke på langt nær så stort som Machu Picchu. I tillegg brukte dessverre spanjolene det meste av steinene i dette områder til å bygge kirker og hus i Cuenca og området rundt. Derfor er det ikke så mye igjen, men til tross for dette synes jeg det var veldig mektig.

Fikk bare enda mer lyst å dra til Machu Picchu.

Neste år kanskje?









2 kommentarer:

  1. Digg! Ser deili ut:-) Hørt nokka om verdens undergang?

    SvarSlett
  2. Haha! Det er lite snakk om verdens undergang blandt oss omreisende i Ecuador... MEN jeg har faktisk fått streng beskjed om å innfinne meg tilbake hos vertsfamilien før den 21. så i morgen bærs det "hjem" til jul. Bare sånn for sikkerhets skyld! Håpe juleforberedelsan i Tromsø går som smurt!

    SvarSlett